Sayfalar

27 Ocak 2012 Cuma

Tiramisu

İtalyanca'dan birebir çevirildiğinde "beni yukarı çek" anlamına gelen moral yukseltici tatli Tiramisu'yu üniversite son sınıf öğrencisiyken finallere hazırlandığım dönemde kuzenimin eşi, bana moral olsun diye hazırlayıp ikram etmişti.. Büyük bir zevkle yemiştim, tabi kendisinden tarifini de almayı unutmamıştım. Bu müthiş deneyimin üzerinden geçen 10 sene içinde arkadaşlarıma, misafilerimize, hatta beni istemeye geldikleri gün kayınvalidemlere olmak üzere onlarca kez hazırladım, yiyen bir daha yedi, tarifini de istemeyi unutmadı.

İşte o tiramisunun tarifi:

Keki için:
1 adet uno kakaolu pastaban
2 yemek kaşığı nescafe
2 yemek kaşığı toz şeker
1 bardak su
1 kapak malibu (işin sırrı)

Krema için:
yarım litre süt (1,5 su bardağı)
6-7 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı un
1 yumurtanın sarısı
1 paket labne peyniri

Su, nescafe, şeker ve malibuyu büyükçe bir su bardağı içinde karıştırın. Kekin bir yarısını pastayı servis edeceğiniz büyükçe bir tabağa koyup bu karışımla iyice ıslatın. Diğer tarafta bir kabın içine süt, şeker, yumurtanın sarısı ve unu koyun ve ateşin üstünde muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin. sonra ateşten alın ve ılımaya bırakın. Ilıdıktan sonra 1 paket labneyi de içine katıp mikserle iyice karıştırın. Kremayı daha önceden ıslatılan kekin üstüne bir yemek bıçağı yardımıyla sürün. sürdükten sonra üstüne kekin diğer yarısını da koyun ve onu da ıslatın. İyice ıslandıktan sonra kremanın geri kalanını kekin üstüne ve yanlarına sürün. 1 gece (ya da en az birkaç saat) buzdolabında beklettikten sonra üstüne kakaoyu serpiştirin. Topak topak olmaması için kakaoyu mutlaka tel süzgeçten geçirin. Tiramisu’muz servise hazırdır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder