Sayfalar

30 Ocak 2012 Pazartesi

Samoyed

Köpekleri seven, gördüğü anda üstüne atlayan ama çeşitli nedenlerden ötürü (bahçeli bir evin olmaması, bütün gün apartman dairesinde yalnız duracak köpeğin çekeceği/sahibine çektireceği sıkıntılar, komşulardan gelebilecek şikayetler, köpek ile tatil yapmanın zor olması, station wagon araba almak zorunda olunması vs.) bir köpek edinemeyen herkesin mutlaka favori bir köpeği vardır. İşte benim de favorim, Samoyed: Sibirya kökenli bir kızak köpeği.



Apartman dairesinde oturuyoruz ama bizim için aslında en büyük sıkıntı, köpeğin bütün gün evin içinde, yalnız başına duracak olması, bana göre hareketi seven bu hayvana eziyetten başka hiçbir şey değil. Bir de Sibirya kökenli köpekler (Husky vb.) eksi derecelerde yaşamak için programlanmış hayvanlar. Onları Ağustos sıcağında İstanbul sokaklarında dolaştırmak da bana göre resmen işkence. O yüzden Samoyed benim için daima uzaktan imrenerek baktığım bir köpek olarak kalacak...

Fotoğrafları Moda caddesi üzerindeki bir evin penceresinden çektim. Orada meğersem ünlüymüş bu muhteşem sevimli ve güzel köpek.. İnsanın resmen mıncırası geliyor. Haksız mıyım?






Samoyedler hakkında daha detaylı bilgi için:

http://www.youtube.com/watch?v=jf-Cq40TNJ0&feature=related

http://www.juen.com.tr/irkDetay.aspx?PTT=3&ID=51

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder