Sayfalar

18 Haziran 2014 Çarşamba

Yine Yeni Yeniden: Üç Boyutlu Kitaplar

Birgün internette gezinirken rastladığım ve o gün bugündür aklımın bir köşesinde yer eden, 80'li senelerde çocukluğumuzda çoğumuzun evinde yer edinmiş olan üç boyutlu kitaplara yeniden kavuşma fikrimi nihayet hayata geçirebildim.




Maalesef kitapların Türkçe versiyonlarını piyasada bulamadım. Zaten kime sorsam, aa bizde de vardı ama herhalde attık diyor. Sanıyorum kitapların tümü çöpe gitti, ya da tozlu kütüphanelerin arasında kaldı..

Ben de bu yüzden e-bay üzerinden yaptığım araştırmalarda 1960 ve 1970'li senelerin basımı -ki muhtemelen o kitaplar 80'lerde de Türkçe'ye çevrildi diye düşünüyorum- Çek asıllı sanatçı Vojtěch Kubašta tasarımı olan Külkedisi, Çizmeli Kedi, Jack ve Fasülye Sırığı, Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler, Ali Baba ve Kırk Haramiler, Uyuyan Güzel, Üç Küçük Domuz, Hansel ve Gratel, Kurt ve Yedi Küçük Oğlak gibi klasikleşmiş masalların İngilizce, İtalyanca, Almanca, Macarca ve hatta Bulgarca versiyonlarını bulmayı başardım. Üstelik 1-2 adet değil, oldukça fazla sayıda kitap bulabiliyorsunuz. Fiyatları da genellikle 20 ile 40 dolar arasında değişiyor. Ancak bazıları (1960'lardaki ilk basımlar ya da sanıyorum az sayıda basılanlar vs.) 100 doları bulabiliyor. Avrupa'dan yapılan siparişler 7 günde; ABD'den yapılanlar ise yaklaşık 10 günde elinize ulaşıyor. Tabii bir de kargo ücretleri var, yaklaşık 25 dolar diyelim. Yani bu tarz orijinal bir kitaba sahip olmanın maliyeti 50-60 dolar civarı oluyor. 


Ben 1977 yılı basımı Külkedisi (Cinderella) ile 1978 basımı Çizmeli Kedi (Puss in Boots) kitaplarını satın aldım. Çok şükür bir kaza bela olmadan elime ulaştılar. Bu kitapları yaklaşık 25 sene sonra ilk defa elime aldığımda gözyaşlarıma hakim olamadım desem yalan olmaz, her sayfayı çevirişimde o eski günlere gittim, inanılmaz bir hissiyattı benim için... Şimdi kütüphanemin en güzel köşesini süslüyorlar. 

Bence eğer imkanınız, vaktiniz varsa siz de araştırın ve bir tane edinin derim, hem kendiniz için hem de çocuğunuzun yabancı dil öğrenimi için güzel ve yerinde bir hediye olabileceğini düşünüyorum.







Bir de, ikinci el kitap almanın güzelliği olarak, Cinderella'nın son sayfasında ilk kullanıcısının adı yazıyor, yaşanmışlıkların olması benim gözümde daha da bir değer katıyor bu kitaplara.. 







İşte efsane kitaplardan efsane görüntüler:










12 yorum:

  1. Merhaba şu an mutluluktan ne yazacağımi bilemiyorum yine umutsuzca yaptigim arastirmalarimdan birinde denk geldim bu yazıya ve görür gormez dank etti sindirella kitabının kapagi su an cok mutluyum resimleri gördükçe evet evet bu benim kitabım derken buldum kendimi :) benim sindirella ve bremen mizikicailari isimli iki kitabim vardi sindirella tam da üst taraftaki kitap tipkisi :) su an bi heyecan bi telaş yaziyorum bu satırları lütfen nerden nasil sipariş verebilecegimi nasil iletişime geçebileceğimi yazip beni bilgilendirirseniz cok mutlu olurum bir an once ben de almak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. teşekkür ederim yurt dısı oldugu için yada getirmeyi vsvs basaramayacağım için turkiyeden satan olursa diye dedim çok saolun

      Sil
    6. Mwrhaba ben koleksiyon yapiyorum satici degilim. Kitaplarimi satmayi dusunmem asla. Kredi kartiniz oldugu surece yurtdisindan kitap getirebilirsiniz. 75 euroyu asmadiktan sonra gumruge takilmiyor. 1 haftada elinizde olur.

      Sil
    7. Mwrhaba ben koleksiyon yapiyorum satici degilim. Kitaplarimi satmayi dusunmem asla. Kredi kartiniz oldugu surece yurtdisindan kitap getirebilirsiniz. 75 euroyu asmadiktan sonra gumruge takilmiyor. 1 haftada elinizde olur.

      Sil
  2. http://m.ebay.com/itm/Cinderella-An-All-Action-Treasure-Hour-Pop-Up-Book-vintage-hardcover-/302045407338?nav=SEARCH

    http://m.ebay.com/itm/Vintage-Westminster-Books-Cinderella-Pop-Up-Book-Bancroft-London-1961-/361681475561?nav=SEARCH

    Hemen yazinizi daha dikkatli okudum ve bu iki kitaba ulastim sizdeki baskisinin bütün sayfalarini merak ettim linkteki kitaplar sizce birbirebir ayni mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aynı duyguları ben de yaşamıştım kitapları elime alınca. Epey araştırdıktan sonra Türkçelerine ulaşmak maalesef mümkün olamadı, e-bay sitesinden alabilirsiniz, ilk yolladığınız linkteki kitap benim elimdekinin aynısı. ikinci yolladığınız link 1961 basımı, 61 basımlılarla bizimkiler yani 80lerinkilerin arasındaki tek fark ön kapakları. onun dışında sayfalar aynı. Ancak ilk linkteki kitap için gönderici Türkiyeye post yapmıyor, buna dikkat edin. Bir de pay-pal ile ödeme maalesef artık Türkiyede geçerli değil duymuşsunuzdur, kredi kartı gerekir, güvenlik açısından sanal kart ile almanızı öneririm.

      Sil
    2. http://www.ebay.com/itm/Kubasta-CINDERELLA-HC-pop-up-fairy-tale-1982-edition-/122091407008?hash=item1c6d3706a0:g:MnEAAOSwP~tW6XcZ bu linkteki kitap benimkisinden (1982 basımı). ancak shipping ücreti çok fazla.

      http://www.ebay.com/itm/CINDERELLA-Illus-by-Kubasta-Vojtech-/121837917158?hash=item1c5e1b13e6:g:CIEAAOSwHQ9WbvH7 mesela bu linkteki satıcı iyidir (ben alışveriş yaptım) ancak kitabın kabında ve son sayfada bazı eksikler vb. olduğundan bahsetmiş, fiyat da buna göre doğal olarak düşük. ancak çok önemli değil derseniz bu linkteki satıcıdan almanızı öneririm, ingiltereden yolluyorlar, hızlı geliyor ve kargo ücretleri çok uygundur. kendi internet sitelerinden de alabilirsinz, işini çok düzgün yapan bir satıcı tavsiye ederim.

      ancak yine de, bu işlerde az çok tecrübe kazanmış biri olarak (elimde bu şekilde e-bayden aldığım 5-6 tane pop-up kitabı mevcut) biraz beklemeniz ve bu sürede e-bay'de takipte kalmanız, mutlaka uygun fiyatlılar ve eli yüzü düzgün kitaplar denk geliyor.

      ilginiz için çok teşekkür ederim, sorularınız olursa seve seve yardımcı olurum, görüşmek üzere.

      Sil
  3. Bende cindrella'nin Türkçesi duruyor hâlâ 80'li yıllardan :) arkadaşıma da bulup hediye almak istiyorum.

    YanıtlaSil