Sayfalar

21 Aralık 2014 Pazar

Peynirli Tava Böreği

Tava böreğini eskiden çocukken annem pazar sabahları kahvaltı için yapardı, yanında çayla bayıla bayıla yerdim. Aradan yaklaşık 20 sene geçti, o kadar özledim ki, bir pazar sabahı ben de denemeye karar verdim. Sonuç muhteşem oldu.

Malzemeler:
3 yufka 
Beyaz peynir + lor peyniri
Maydanoz
Tercihe göre- pastırma da çok güzel oluyor.

Harcı: (yumurta hariç diğer malzemeleri göz kararı koyuyorum aslında)
3 yumurta
1-1,5 su bardağı yoğurt
Yarımdan biraz fazla çay bardağı sıvıyağ (börekte hep ayçiçekyağı kullanıyorum)

Fırında böreği nasıl yapıyorsak tava için de aynı prosesler geçerli,

Klasik börek gibi, önce tavanın altı yağlanacak, en alta önce 1 yufka komple serilip yanlardan taşırılacak. Alt kısma toplamda 1,5 yufka, ortaya malzeme ve üste 1,5 yufka olacak şekilde parça parça koyacağız. Yufkaların arasına harcımızı süreceğiz. En üstüne yanlardan sarkıttığımız ilk yufkamızı kapatıp harcımızı sürüp 30 cm lik tavada, üstünü kapakla kapatarak, ocağın en geniş gözünde ama mümkün olan en kısık ateşte 45-50 dakika pişireceğiz. En kısık ateşi, ocak düğmesini kapamaya en yakın tarafa çevirerek elde edebiliriz. Yani ocak kapandı kapanacak derecede kısık olmalı :) bence en önemli püf noktası bu. 

Gelelim böreği tavada nasıl ters çevireceğiz. 50 dakikalık toplam pişme süresinin yaklaşık 25. dakikasında tavayı sallamaya başladığımızda artık börek oynamaya başlamalı ve çıtır çıtır ses geliyor olmalı. Bu aşamada mümkünse 30 cm den geniş bir tabağa böreği alıyoruz. Sonra tavayı bu tabağın üstüne kapatıyoruz ve tabakla birlikte hemen ters çeviriyoruz. 20-25 dakika da bu tarafını pişiyoruz. 

Yumuşacık içi pufudik böreğiniz servise hazır, afiyetler olsun! Böreğinizi büyük bir tabağa alıp pizza gibi dilimleyerek servis edebilirsiniz.

Bu arada 30 cm'lik tavayı hakkıyla kapayan, vakt-i zamanında Tchibo'dan aldığım universal kapağıma teşekkürü bir borç bilirim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder